

Informatyka
Cykl posiada numer dopuszczenia MEiN: 807/3/2022/z1
Zgodnie z nową podstawą programową podręcznik do informatyki łagodnie wprowadza ucznia w programowanie i pokazuje, jak rozsądnie i odpowiedzialnie korzystać z nowoczesnych technologii.
Podręcznik kładzie nacisk na rozumienie, analizowanie i rozwiązywanie problemów oraz inspiruje uczniów do samodzielnej pracy i rozwijania niezbędnych kompetencji.
Poznaj nasz cykl
Podręcznik prezentuje dostosowane do wieku ucznia informacje z zakresu nauki programowania oraz wskazówki, jak odpowiedzialnie korzystać z nowych technologii.
Zgodnie z założeniami obecnej podstawy programowej, w podręczniku postawiono na pracę metodą problemową. Przystępny a zarazem ciekawy przekaz treści informatycznych, odniesienia do przykładów z życia i nacisk na praktyczne zastosowanie zdobytych umiejętności, to główne atuty podręcznika.

Podręczniki
Informatyka klasa 4

Informatyka klasa 5

Informatyka klasa 7

Informatyka klasa 8
Sprawdź co zawiera nasz cykl
Podręcznik
Podręcznik został zaktualizowany pod kątem wersji wykorzystywanych aplikacji oraz prezentowanych treści.
Pracując z podręcznikiem, uczniowie dowiedzą się, jak usuwać zbędne pliki, a także nabędą nowe umiejętności związane z tworzeniem infografik. Publikacja prezentuje serwisy i aplikacje ułatwiające naukę i rozwijanie zainteresowań w sieci, a także poszerza umiejętności związane z posługiwaniem się edytorami tekstu i grafiki wektorowej, programem do tworzenia prezentacji oraz arkuszem kalkulacyjnym czy programem pocztowym. Dzięki zaprezentowanym informacjom uczniowie będą realizować coraz bardziej zaawansowane projekty w środowisku programowania wizualnego Scratch, oraz poznają tajniki tworzenia animacji poklatkowej. Dzięki zastosowaniu podejścia problemowego podręcznik zachęca dzieci do samodzielnej pracy i pozwala w efektywny sposób zdobyć kompetencje niezbędne w cyfrowym świecie. Całość dostosowano do potrzeb i możliwości uczniów, którzy od początku swojej edukacji realizują program według nowej podstawy programowej. Podręcznik wzbogacono o atrakcyjne infografiki, a ćwiczenia krok po kroku prowadzą ucznia do celu, inspirując do samodzielnej pracy i rozwijania niezbędnych umiejętności. Nauczyciel może w razie potrzeby łatwo zindywidualizować nauczanie.

Zapoznaj się z obudową metodyczną dla nauczyciela


Sprawdź jakie materiały przygotowaliśmy dla ucznia
Podręcznik kładzie nacisk na rozwijanie praktycznych umiejętności, takich jak tworzenie infografik czy programowanie w środowisku Scratch. Uczniowie poznają także tajniki wielu praktycznych aplikacji, pozwalających m.in. tworzyć prezentacje czy animacje. W publikacji poruszone zostały także zagadnienia dotyczące arkuszy kalkulacyjnych i programów pocztowych.

Samodzielnie i odpowiedzialnie
Podręcznik uczy samodzielnego i odpowiedzialnego korzystania z nowych technologii oraz rozwija krytyczne myślenie.
Odniesienia do przykładów z życia i nacisk na praktyczne zastosowanie zdobytych umiejętności sprawiają, że poruszane zagadnienia są bliższe uczniom.

Droga do programowania
Podręcznik łagodnie wprowadza elementy algorytmiki i programowania, wykorzystując wizualne środowisko Scratch, dostosowane do kompetencji i percepcji uczniów klas 4–6.
W klasach 7 i 8 przystępnie zapoznaje uczniów z podstawami tworzenia stron WWW i programowania tekstowego w Pythonie, zgodnie z wymaganiami podstawy programowej.

W szkole i w domu
Podręcznik zawiera czytelne zrzuty ekranowe, pomagające w samodzielnej pracy z komputerem. Zawiera wyczerpujące infografiki, wprowadzenia oraz podsumowania, które pomagają łatwiej zrozumieć i przyswoić kluczowe zagadnienia.
Podręcznik krok po kroku wyjaśnia, jak rozwiązać zaprezentowane problemy, motywując uczniów, doskonaląc umiejętności analizy i kształtując myślenie komputacyjne.


Zajrzyj do środka
O autorach