W środę, 12 kwietnia 2023r. odbyło się spotkanie z autorkami podręczników i ćwiczeń do matematyki w cyklu Szkoła na TAK,
Zachęcamy do obejrzenia retransmisji.
Wszystkie zarejestrowane osoby otrzymały zaświadczenie uczestnictwa.
Autorki:
Barbara Nawolska – doktor nauk matematycznych w zakresie dydaktyki matematyki. Adiunkt w Instytucie Pedagogiki Przedszkolnej Wczesnoszkolnej Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie. Posiada duże doświadczenie w kształceniu nauczycieli edukacji elementarnej (pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej). Wskazuje na dużą wartość aktywności matematycznej dzieci i ich samodzielne konstruowanie wiedzy. W procesie edukacji zaleca wykorzystywanie regularności matematycznych oraz różnorodnych błędów, których korygowanie uczy dzieci logicznego i krytycznego myślenia.
Joanna Żądło-Treder – doktor nauk pedagogicznych, adiunkt w Instytucie Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie. Posiada wieloletnie doświadczenie w kształceniu nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, ale także kilkuletnie w pracy nauczyciela klas 1–3. Dorobek naukowy stanowi połączenie zagadnień pedagogiki wczesnoszkolnej z metodyką początkowego nauczania matematyki oraz problematyką specjalnych potrzeb edukacyjnych.
Dorota Dankowska – nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i informatyki. Przy tablicy pracuje od 33 lat. Autorka książki „W górę kurtyna” oraz wielu projektów eTwinning, w tym nagrodzonego Krajową Odznaką Jakości projektu „Tajemnice zamku Królowej Matematyki”. Uzyskała 10 Europejskich Odznak Jakości za międzynarodowe projekty, w tym matematyczne i informatyczne: „Math with Fun and Games”, „Fun and Games Math”, „Enkoded for Fun”. Finalistka konkursu Nauczyciel Pomorza 2018. Nagrodzona nagrodą MEN.
Magdalena Marekwia – doktor nauk społecznych, nauczyciel akademicki, doświadczony trener nauczycieli. Pasjonatka edukacji matematycznej. Autorka wielu publikacji naukowych dotyczących edukacji matematycznej. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli z wielozmysłowych zabaw matematyką, elementów kodowania w edukacji matematycznej, konstruowania gier przez dzieci oraz edukacji finansowej.